URM├éND ╚śI DEVENIND LUMINA LUMII

Un elev al sufletului care, dup─â ani de preg─âtire ├«n cadrul unei tradi╚Ťii spirituale, a v─âzut cu ochiul interior miracolul transfigur─ârii de pe munte, poate avea tendin╚Ťa de a r─âm├óne pe acel munte, de a se bucura de Lumin─â.

Poate de aceea, Petru, simbol al voin╚Ťei ╚Öi al vigorii personalit─â╚Ťii, propune s─â pun─â trei corturi ├«n v├órful muntelui: unul pentru Moise (cunoa╚Öterea Legii), unul pentru Ilie (iubirea pentru Lege ) ╚Öi unul pentru Iisus (├«mplinirea Legii).

Dar o persoan─â care a primit cu adev─ârat Lumina spiritual─â – adic─â puterea Iubirii – nu are cum s─â o p─âstreze pentru sine. Iubirea trebuie s─â se exprime, ea este baza existen╚Ťei sale. Astfel de persoane vor cobor├« de pe munte ├«n slujba lumii ╚Öi a umanit─â╚Ťii.

Ei vor l─âsa lumina pe care au primit-o s─â str─âluceasc─â ├«n lume pentru semenii lor care ├«nc─â r─ât─âcesc ├«n ├«ntuneric. Prin ├«n╚Ťelegere, iubire ╚Öi serviciu, ei ├«╚Öi vor ├«ndeplini misiunea lor interioar─â de a fi o punte ├«ntre cer ╚Öi p─âm├ónt.

Iisus ╚Öi discipolii s─âi coboar─â de pe munte; fiin╚Ťa uman─â aflat─â pe calea spiritual─â ├«╚Öi schimb─â aten╚Ťia ╚Öi puterea sufleteasc─â spre lumea exterioar─â. Iisus ├«i ├«nva╚Ť─â, ├«i hr─âne╚Öte ╚Öi ├«i vindec─â pe cei care sunt deschi╚Öi la aceasta, ├«l vindec─â chiar ╚Öi pe un om n─âscut orb. Despre acest lucru citim:

├Än alt─â vreme, trec├ónd Iisus pe acolo, a v─âzut un om orb din na╚Ötere. ╚śi ucenicii Lui L-au ├«ntrebat: ÔÇ×├Änv─â╚Ť─âtorule, cine a p─âc─âtuit, omul acesta sau p─ârin╚Ťii lui, de s-a n─âscut orb?ÔÇč.
Iisus a r─âspuns: ÔÇ×Ce rost are dac─â a p─âc─âtuit omul acesta sau p─ârin╚Ťii lui, ca s─â se arate ├«n el lucr─ârile lui Dumnezeu? Eu trebuie s─â lucrez faptele P─ârintelui meu (Tat─âl-Mama) care m-a trimis, c├ót este ziu─â; vine noaptea, c├ónd nimeni nu poate lucra. C├ót timp sunt ├«n lume, Eu sunt Lumina lumiiÔÇč.
Evanghelia celor Doisprezece Apostoli 53:1-2

De fapt, fiecare fiin╚Ť─â uman─â muritoare ├«n care nu s-a n─âscut ├«nc─â Iisus interior este una n─âscut─â oarb─â, deoarece suntem ├«ntemni╚Ťa╚Ťi ├«n sfera de via╚Ť─â a sim╚Ťurilor fizice. Dar, Iisus poate deschide ochii doar celor care au experimentat ├«n interior ceva din via╚Ťa superioar─â a sufletului. El spune:

ÔÇ×Eu sunt Lumina lumii; cel ce M─â urmeaz─â pe Mine nu va umbla ├«n ├«ntuneric, ci va avea lumina vie╚ŤiiÔÇč.
Evanghelia celor Doisprezece Apostoli 50:1

A umbla ├«n ├«ntuneric ├«nseamn─â mai mult dec├ót a fi prins ├«n lumea material─â prin efectul obligatoriu al sim╚Ťurilor. Este, de fapt, starea existen╚Ťial─â a fiin╚Ťei umane fizice. Organele superioare de percep╚Ťie sunt ├«nc─â ├«nchise pentru via╚Ťa superioar─â; na╚Öterea Luminii nu a avut loc ├«nc─â. Nefiind con╚Ötient─â de propria divinitate, o persoan─â ÔÇ×care ├«nc─â umbl─â ├«n ├«ntunericÔÇč nu este capabil─â ├«nc─â s─â fie o punte ├«ntre Creator ╚Öi crea╚Ťie.

Dar de ├«ndat─â ce lumina noii vie╚Ťi a aprins tor╚Ťa interioar─â – odat─â ce sc├ónteia spiritului latent─â din inim─â s-a trezit – Iisus poate fi perceput ╚Öi urmat. Atunci lumina noii vie╚Ťi este purtat─â ├«n interior.

Puterea lui Christos care este eliberat─â ├«n inima fiin╚Ťei umane ├«l propulseaz─â apoi pe ÔÇ×acela care ╚Öi-a rec─âp─âtat vedereaÔÇč s─â continue pe calea rena╚Öterii. Atunci el nu numai c─â urmeaz─â Lumina lumii, dar el este acea Lumin─â. Iat─â de ce Iisus le spune discipolilor s─âi ├«n Predica de pe Munte:

Voi sunte╚Ťi lumina lumii. O cetate care este construit─â pe un deal nu poate fi ascuns─â. Nici oamenii nu aprind o lum├ónare ╚Öi o pun sub obroc, ci pe un sfe╚Önic ╚Öi ea lumineaz─â pe to╚Ťi cei care sunt ├«n cas─â. Lumina voastr─â s─â str─âluceasc─â astfel ├«naintea oamenilor, ca s─â vad─â faptele voastre bune ╚Öi s─â sl─âveasc─â pe Tat─âl-Mama care este ├«n ceruri.
Evanghelia celor Doisprezece Apostoli 25: 7

Lumina divin─â este o lumin─â nep─âm├óntean─â, o for╚Ť─â cu cea mai ├«nalt─â vibra╚Ťie posibil─â ├«n acest univers. Pentru a putea reflecta aceast─â lumin─â ├«n lume, un stil de via╚Ť─â pios ╚Öi sublim din punct de vedere moral nu este suficient. Este nevoie de re├«nnoire ├«n ceea ce prive╚Öte spiritul, sufletul ╚Öi corpul pentru a deveni o oglind─â complet─â ╚Öi capabil─â pentru lumina gnostic─â.

Corpul cvadruplu muritor manifestat al omului septuplu este ca o barc─â mic─â cu care navigheaz─â pe marea furtunoas─â a vie╚Ťii, cu care dob├ónde╚Öte con╚Ötiin╚Ťa binelui ╚Öi a r─âului. El este guvernat de voin╚Ť─â, g├óndire ╚Öi sim╚Ťire.

Corpul fizic, corpul eteric, corpul astral ╚Öi corpul mental sunt hainele de piele ├«n care au fost ├«mbr─âca╚Ťi Adam ╚Öi Eva. Totu╚Öi, odat─â ce noul suflet se na╚Öte ╚Öi ├«ncepe s─â ├«╚Öi construiasc─â din nou propriul corp, aceste patru corpuri sunt purificate ╚Öi transformate.

├Än acest scop, semin╚Ťele abilit─â╚Ťilor spirituale superioare au fost sem─ânate ├«n corpul fizic. Ele ├«ncep s─â germineze sub influen╚Ťa luminii sufletului ╚Öi fac ca trupul ╚Öi for╚Ťele sale de conducere s─â func╚Ťioneze ├«ntr-un mod care s─â fie util sufletului. Bog─â╚Ťia spiritual─â a corpului uman este o comoar─â pe care o purt─âm cu noi, dar de care pu╚Ťini sunt con╚Ötien╚Ťi.

Tot ceea ce capteaz─â aten╚Ťia unei fiin╚Ťe umane determin─â o schimbare detectabil─â, de exemplu, produc╚Ťia unui hormon, activarea anumitor p─âr╚Ťi ale creierului sau o schimbare a tensiunii arteriale. ├Än mod similar, schimb─âri concrete au loc atunci c├ónd o persoan─â ├«╚Öi concentreaz─â aten╚Ťia asupra Luminii interioare a Lumii.

Dac─â o persoan─â, pe baza mai multor experien╚Ťe, a stabilit c─â nu se poate g─âsi o ├«mplinire durabil─â ├«n aceast─â lume ╚Öi, m├ónat─â de o nostalgie profund─â, ├«ncepe s─â ├«╚Öi caute adev─âratul destin, atunci ea radiaz─â o vibra╚Ťie specific─â ╚Öi foarte puternic─â. Este ca ╚Öi cum ar striga cu un sunet, un strig─ât; nucleul s─âu de lumin─â este pe cale s─â se deschid─â.

O astfel de chemare este auzit─â de c─âtre Fr─â╚Ťia Sufletelor Vii. De la distan╚Ť─â, ei observaser─â deja c─â nucleul sufletesc din inima acestei persoane era pe cale s─â germineze ╚Öi, f─âr─â s─â observe, l-au luat ├«n grija lor.

R─âspunsul Fr─â╚Ťiei este nea╚Öteptat; c├óndva, ├«n timpul orelor de somn, con╚Ötiin╚Ťa sufletului care se treze╚Öte este ridicat─â ╚Öi prime╚Öte at├ót instruc╚Ťiuni, c├ót ╚Öi putere.

Astfel, asistat de Fr─â╚Ťie, sufletul poate ghida personalitatea ├«n via╚Ťa de zi cu zi: el ├«╚Öi ╚Öopte╚Öte sfaturile ├«n facult─â╚Ťile de g├óndire, de sim╚Ťire ╚Öi de voin╚Ť─â. ╚śi, spre surprinderea sa, persoana ├«n cauz─â g─âse╚Öte apoi oameni, organiza╚Ťii ╚Öi publica╚Ťii care o informeaz─â despre existen╚Ťa unei c─âi gnostice ╚Öi eliberatoare. Acesta este primul r─âspuns al Fr─â╚Ťiei.

Atunci c├ónd o astfel de persoan─â este atins─â de acest r─âspuns, ob╚Ťin├ónd o ├«n╚Ťelegere ╚Öi t├ónjind tot mai puternic dup─â via╚Ťa adev─ârat─â, atunci sc├ónteia de spirit latent ├«n inim─â se aprinde. ├Ämp─âr─â╚Ťia sufletului este perceput─â ├«n interiorul inimii. Inima ├«ncepe literalmente s─â vad─â Lumina vie╚Ťii, deoarecesc├ónteia ├«ncepe s─â reflecte aceast─â nou─â putere de Lumin─â, a╚Öa cum luna reflect─â lumina Soarelui. Se na╚Öte Ioan Botez─âtorul. El d─â m─ârturie despre lumin─â, dar el nu este lumina.

Aceast─â putere de lumin─â care este purtat─â ÔÇ×├«n s├óngeleÔÇč fiin╚Ťei lui Ioan este o substan╚Ť─â str─âin─â pentru corpul uman. Substan╚Ťele str─âine din corp sunt comb─âtute cu putere, iar Irod – simboliz├ónd printre altele capacitatea de cur─â╚Ťare a ficatului – face tot ce-i st─â ├«n putin╚Ť─â pentru a-l ├«ndep─ârta pe acest ciudat ÔÇ×rege nou-n─âscutÔÇč din imperiul s─âu. ╚śi de multe ori reu╚Öe╚Öte la ├«nceput.

Elevul sufletului se afund─â astfel ├«ntr-o disperare profund─â, deoarece continu─â s─â cad─â din nou ├«n vechile tipare de via╚Ť─â. Puterea Luminii pare s─â ├«i scape continuu. Dar tocmai din cauza acestei dinamici ╚Öi a pierderii constante a for╚Ťei magnetice a unit─â╚Ťii rupte, dorin╚Ťa sa de lumin─â devine mai puternic─â. ╚śi el persevereaz─â.

├Än cele din urm─â, Irod trebuie s─â se predea luminii din ce ├«n ce mai puternice: s├óngele ╚Öi sistemul nervos pot fi acum schimbate definitiv de aceast─â nou─â for╚Ť─â interioar─â. Iisus se na╚Öte ├«n om.

Se pot observa atunci dou─â creaturi: fiin╚Ťa-Ioan care ╚Ötie c─â trebuie s─â se diminueze; ╚Öi Iisus, cel─âlalt, care va cre╚Öte astfel. Glanda timus din spatele sternului – activ─â p├ón─â la pubertate pentru cre╚Öterea copilului – intr─â acum sub influen╚Ťa radia╚Ťiei de lumin─â din inim─â ╚Öi ├«ncepe s─â genereze ├«n s├ónge un hormon de cre╚Ötere mai exaltat.

S├óngele care circul─â ├«ntre inim─â ╚Öi cap este ├«nc─ârcat cu putere spiritual─â din acel moment. C├ónd s├óngele ajunge la cap, for╚Ťele de lumin─â trezesc centrele spirituale latente, inclusiv glanda pituitar─â. La fel cum inima t├ón─âr─â a fost atins─â de Lumin─â, acum capul este atins de fluxul de putere luminoas─â din
inim─â.

Capul este astfel purificat. Apare o nou─â facultate de g├óndire, o nou─â certitudine. Un flux cu totul nou de g├ónduri ╚Öi intui╚Ťii se ridic─â ├«n interiorul unei fiin╚Ťe umane aflate pe calea spiritual─â.

Aceste intui╚Ťii vin din interior ╚Öi pare c─â au fost acolo dintotdeauna. Astfel, capul este ├«n mod vizibil preg─âtit de curentul de Lumin─â pentru cobor├órea direct─â a Luminii, a focului Spiritului Sf├ónt.

Ioan ├«l vede pe Iisus venind la el ├«n mod constant de dincolo de Iordan. Iisus este botezat de Ioan, este cur─â╚Ťat de ap─â. Urmeaz─â apoi botezul prin foc, al spiritului, simbolizat prin porumbelul care coboar─â ├«n hipofiz─â ╚Öi r─âm├óne acolo.

Acesta este doar ├«nceputul ÔÇ×pelerinajului lui Iisus pe p─âm├óntÔÇč: ├«ntregul corp ╚Öi ├«ntreaga personalitate trebuie s─â fie ├«nc─â cur─â╚Ťate ╚Öi re├«nnoite. ╚śchiopul, orbul ╚Öi infirmul din interiorul persoanei aflate pe calea gnostic─â sunt aspecte din noi ├«n╚Öine ce sunt vindecate treptat.

Focul central al con╚Ötiin╚Ťei rezid─â ├«n sistemul format de creier ╚Öi m─âduva spin─ârii. Situat─â ├«n coloana vertebral─â format─â din 33 de vertebre, energia care circul─â ├«n ea se nume╚Öte kundalini.

Acest Arbore al Vie╚Ťii este conectat la ├«ntregul sistem nervos. ├Än el circul─â energiile care ├«l ├«mpletesc pe om cu via╚Ťa terestr─â, dup─â ce au fost inspirate prin cele ╚Öapte chakre. Acest canal, leg─âtura dintre mintea uman─â ╚Öi corp, este deseori denumit focul ╚Öarpelui.

Doi ╚Öerpi sunt ├«ncol─âci╚Ťi ├«n jurul arborelui vie╚Ťii noastre: un ╚Öarpe de cupru ╚Öi un ╚Öarpe de foc. Ei simbolizeaz─â, respectiv, principiul feminin ╚Öi cel masculin din noi, ambii activi ├«n lumea material─â. De aceea, ei continu─â ├«n ignoran╚Ť─â, ├«n ├«ntuneric, ├«n conflicte – ei au cunoa╚Öterea binelui ╚Öi a r─âului, dar au uitat de unitate.

Dar, concentr├óndu-se asupra vie╚Ťii sufletului, fiin╚Ťa uman─â ├«╚Öi dezvolt─â o nou─â con╚Ötiin╚Ť─â de natur─â superioar─â. Adiacent vechiului foc de ╚Öarpe, un foc de ╚Öarpe cu totul nou se dezvolt─â spontan, f─âr─â exerci╚Ťii sau tehnici. O nou─â putere de Lumin─â coboar─â, iar capul este capabil s─â o primeasc─â datorit─â botezului de foc ├«n Iordan. Lumina ├«╚Öi ├«ncepe acum cobor├órea ├«n profunzimile personalit─â╚Ťii umane, ├«n plexul sacral.

Fluxul noii for╚Ťe de Lumin─â urmeaz─â firele nervoase ale sistemului nervos simpatic care se desf─â╚Öoar─â de o parte ╚Öi de alta a m─âduvei spin─ârii. ├Än ├«n╚Ťelepciunea indian─â str─âveche, acestea sunt cunoscute sub numele de Ida ╚Öi Pingala. Aceast─â for╚Ť─â de Lumin─â coboar─â prin cordonul drept.

Pe această cale, ea întâlnește punctele de intrare pentru șase din cele șapte chakre: chakra sprâncenelor, chakra gâtului, chakra inimii, chakra plexului solar, chakra splinei și chakra rădăcinii.

O chakr─â (care ├«nseamn─â roat─â) este un fel de organ de respira╚Ťie: prin intermediul mi╚Öc─ârii sale de rota╚Ťie, fiecare chakr─â inspir─â ╚Öi expir─â for╚Ťele vitale. Fiecare chakr─â este la fel de individual─â ca o amprent─â digital─â. O nou─â for╚Ť─â vital─â, cum ar fi for╚Ťa de Lumin─â gnostic─â, va ├«nt├ómpina deci rezisten╚Ť─â din partea chakrelor de-a lungul drumului s─âu, gener├ónd o prob─â de rezisten╚Ť─â, o lupt─â ├«ntre lumin─â ╚Öi ├«ntuneric.

Cea mai extraordinar─â ├«nt├ólnire este cea din chakra r─âd─âcinii, numit─â ╚Öi plexul sacral. Acolo se afl─â a╚Öa-numitul ╚Öarpe ├«ncol─âcit al lui kundalini – punctul ├«n care karma este conectat─â la o fiin╚Ť─â uman─â. Acolo se lupt─â noul ╚Öarpe cu vechiul ╚Öarpe, descris simbolic ├«n Evanghelii drept ispita din de╚Öert

Dup─â victoria ╚Öarpelui nou ├«n plexul sacral, curentul gnostic urc─â pe cordonul st├óng ╚Öi acolo se ├«nt├ólne╚Öte din nou cu chakrele, dar ├«n ordine invers─â. Aceast─â nou─â ├«nt├ólnire are implica╚Ťii deosebite pentru func╚Ťionarea chakrelor: prin influen╚Ťa puterii Luminii, ele se armonizeaz─â cu via╚Ťa interioar─â ╚Öi ├«ncep s─â se roteasc─â ├«n sens invers, inhal├ónd for╚Ťe diferite.

├Än acest fel, ╚Öarpele de aram─â ╚Öi ╚Öarpele de foc sunt ├«nlocui╚Ťi de ╚Öerpi de aur; Caduceul este readus la gloria sa ini╚Ťial─â ╚Öi focul penticostal, focul Spiritului Sf├ónt, se poate manifesta.

Dar c─âl─âtoria ÔÇ×spre GolgotaÔÇč, locul craniului, nu s-a ├«ncheiat ├«nc─â. C─âci cea de-a ╚Öaptea chakr─â, chakra coroanei conectat─â la glanda pineal─â, nu a fost ├«nc─â atins─â de puterea Luminii.

Dac─â noua putere de Lumin─â ├«╚Öi urmeaz─â acum cursul natural, f─âr─â for╚Ť─âri ╚Öi f─âr─â exerci╚Ťii, ╚Öi reu╚Öe╚Öte s─â deschid─â chakra coroanei, pelerinajul simbolic pe p─âm├ónt este ├«ncheiat. Aceast─â victorie, ob╚Ťinut─â prin orientarea noastr─â c─âtre noua via╚Ť─â, este descris─â ├«n Evanghelie ca fiind transfigurarea de pe Munte.

Ambii ╚Öerpi noi se vor ├«nf─â╚Öura ├«n jurul toiagului ca o trinitate: Arborele Vie╚Ťii este din nou stabilit ├«n microcosmos. Apoi se spune acestei trinit─â╚Ťi spirit, suflet ╚Öi trup:

Lumina voastră să strălucească astfel înaintea oamenilor, ca să vadă faptele voastre bune și să slăvească pe Tatăl-Mama care este în ceruri.
Evanghelia celor Doisprezece Apostoli 25:7