Calea gnostic─â a Rozacrucii
O introducere în 12 explorări

V─â ur─âm bun venit la aceast─â Introducere ├«n Calea Gnostic─â a Rozacrucii de Aur, o oportunitate de a explora ╚Öi discuta despre ├«nv─â╚Ť─âturile universale ├«mp─ârt─â╚Öite de ╚ścoala Rozacrucii de Aur ╚Öi calea pe care o urmeaz─â elevii s─âi.

Po╚Ťi urm─âri aceste explor─âri acum ├«n ritmul t─âu ╚Öi la momentul care ╚Ťi se potrive╚Öte. V─â rug─âm s─â ne contacta╚Ťi pentru ├«ntreb─âri ╚Öi sunte╚Ťi binevenit s─â v─â al─âtura╚Ťi activit─â╚Ťilor noastre pentru membrii din ├«ntreaga lume!

Suntem aici pentru tine ╚Öi ├«╚Ťi dorim o c─âl─âtorie bun─â!

Partea a 9 a: Transfigurarea – Procesul alchimic

├Än ultima noastr─â explorare am vorbit despre transfigurare. Acest proces este scopul vie╚Ťii noastre ca personalit─â╚Ťi n─âscute din materie. Transfigurarea poate avea loc atunci c├ónd intr─âm ├«n procesul pe care ├«l numim ÔÇ×enduraÔÇŁ, ├«n care toate for╚Ťele nesfinte din microcosmos sunt neutralizate. Acest lucru face posibil─â re├«nnoirea Adev─âratei Fiin╚Ťe Umane, a Microcosmosului originar.

Pavel spune ├«n 1 Corinteni 15: ÔÇ×Asculta╚Ťi, v─â spun o tain─â. Nu to┼úi vom muri, dar to┼úi ne vom schimba […] C─âci trebuie ca acest trup stric─âcios s─â se ├«mbrace ├«n nestric─âciune ┼či acest (trup) muritor s─â se ├«mbrace ├«n nemurire. […] Atunci va fi cuv├óntul care este scris: Moartea a fost ├«nghi┼úit─â de biruin┼ú─â.ÔÇŁ

Aceste cuvinte exprim─â chintesen╚Ťa mesajului Evangheliei ╚Öi a procesului de restaurare a Adev─âratei Fiin╚Ťe Umane. Tot ceea ce facem ca fiin╚Ťe umane, fie con╚Ötient, fie incon╚Ötient, are ca ╚Ťel ├«n cele din urm─â atingerea acestui scop,

pentru c─â dorin╚Ťa c─âtre schimbare este ├«nn─âscut─â ├«n noi to╚Ťi. Cu toate acestea, egoul nu ├«n╚Ťelege acest ├«ndemn ╚Öi ├«l interpreteaz─â ca un stimul pentru a c├ó╚Ötiga mai mult─â putere pentru sine. Dar aceasta invoc─â judecata unei legi ce nu poate fi evitat─â: numai cei care sunt dispu╚Öi s─â-╚Öi piard─â via╚Ťa de dragul Fiin╚Ťei Divine din ei, o vor g─âsi pe cealalt─â, Via╚Ťa originar─â. Dac─â egoul nostru persist─â ├«n men╚Ťinerea sa, Via╚Ťa originar─â r─âm├óne de neatins, iar eforturile noastre vor deveni zadarnice. Nicio fiin╚Ť─â uman─â nu se poate sustrage acestei legi.

Ce vrea s─â spun─â Pavel c├ónd folose╚Öte cuv├óntul ÔÇ×nemurireÔÇŁ? S─â ├«ncerc─âm s─â explic─âm lu├ónd ├«n considerare diferitele legi cosmice care privesc microcosmosul ╚Öi procesul de re├«nnoire.

La temelia minunatei noastre planete ÔÇô din care cunoa╚Ötem doar o mic─â parte care a fost total dezorganizat─â de modul nostru de via╚Ť─â ÔÇô se afl─â o matrice divin─â, ca formul─â alchimic─â. Aceast─â formul─â a fost ╚Öi este exprimat─â de Spiritul lui Dumnezeu ├«n oceanul substan╚Ťei primordiale. ├Än felul acesta, printr-un proces insondabil de lung, s-a realizat ideea divin─â ╚Öi s-a format sufletul originar, principiul manifest─ârii, ├«n substan╚Ťa primordial─â. Acest suflet originar este cel ├«n care se exprim─â Spiritul universal. Duhul este purt─âtorul luminii.

├Äntreaga vastitate a spa╚Ťiului nem─ârginit, intercosmic, este plin─â de substan╚Ťa primordial─â. Este oceanul etern, plin de Via╚Ťa divin─â, ÔÇ×Materia

MagicaÔÇŁ universal─â care este necesar─â fiec─ârei forme de manifestare. Toate elementele, substan╚Ťele ╚Öi for╚Ťele ÔÇô cunoscute ╚Öi ├«nc─â necunoscute ÔÇô sunt prezente ├«n Substan╚Ťa Primordial─â. ├Än acest ocean de Ap─â Vie se manifest─â ÔÇ×Marea respira╚ŤieÔÇŁ, Spiritul de necunoscut, care mi╚Öc─â Apa Vie ╚Öi provoac─â manifestarea. Aceast─â putere este ÔÇ×Suflarea lui DumnezeuÔÇŁ.

Umanitatea originar─â, adamic─â a f─âcut parte din toate acestea, iar ├«n acea stare fiin╚Ťa uman─â era purt─âtoarea de imagine a manifest─ârii divine. Ea era forma ├«n care se exprima sufletul originar. Aceast─â fiin╚Ť─â uman─â ar putea fi numit─â ÔÇ×ManasÔÇŁ, g├ónditor, fiin╚Ťa spiritual─â conceput─â (sau, cu alte cuvinte, ÔÇ×g├óndit─âÔÇŁ) de g├óndurile lui Dumnezeu, c─âci puterile substan╚Ťei primordiale au fost cele care l-au ├«nsufle╚Ťit ╚Öi i-au dat form─â ├«n laboratorul minunat al microcosmosului s─âu.

Cu toate acestea, un grup de fiin╚Ťe umane originare a ales s─â se abat─â de la planul divin al genezei ╚Öi, ├«n consecin╚Ť─â, nu a mai putut exista ├«n cadrul acestuia. Aceste fiin╚Ťe umane au cobor├ót treptat la nivelul propriilor lor crea╚Ťii ╚Öi s-au identificat cu materia din care au fost f─âcute crea╚Ťiile lor. Desp─âr╚Ťi╚Ťe ├«n acest fel de planul divin, ele au devenit sclavii propriilor crea╚Ťii. Ele ╚Öi-au pierdut toat─â amintirea vie╚Ťii originare ╚Öi s-au cufundat complet ├«n materie.

├Än acest fel, c├ómpul originar al vie╚Ťii umane a fost denaturat. Gr─âdina Edenului a devenit pustie. Raza de ac╚Ťiune a umanit─â╚Ťii c─âzute s-a limitat la

o foarte mic─â parte a P─âm├óntului dialectic. Iar microcosmosul, laboratorul ├«n Crea╚Ťia Divin─â, numai con╚Ťin├ónd Via╚Ť─â, s-a stins printr-o moarte interioar─â.

Genul de fiin╚Ť─â uman─â capabil─â s─â se manifeste ├«ntr-un astfel de microcosmos ÔÇô fiin╚Ťa uman─â a╚Öa cum o cunoa╚Ötem ast─âzi ÔÇô nu mai este Manas, nu mai este un g├ónditor care duce la ├«ndeplinire planul Creatorului s─âu, ci un fenomen natural guvernat de for╚Ťele naturii.

Cu toate acestea, una dintre legile divine se ├«ngrije╚Öte ca aceast─â idee originar─â s─â r─âm├ón─â ├«ntotdeauna legat─â de forma ├«n care este exprimat─â, chiar dac─â aceast─â form─â a deviat foarte mult de la forma originar─â. Deci, de╚Öi fiin╚Ťele umane pot p─âr─âsi c├ómpul divin al vie╚Ťii, natura lor originar─â, focul Spiritului, va r─âm├óne mereu ascuns ├«n ele ca principiu latent p─âstrat ├«n atomul primordial din centrul fiin╚Ťei lor. ├Än acest atom sau sc├ónteie primordial─â de Spirit se afl─â toate atributele necesare pentru a restaura Fiin╚Ťa Uman─â Originar─â, cereasc─â. Acest fapt este cheia pentru a ├«n╚Ťelege misterul m├óntuirii lui Pavel ╚Öi profunzimea nem─âsurat─â a f─âg─âduin╚Ťei din cuvintele sale: ÔÇ×C─âci trebuie ca acest trup stric─âcios s─â se ├«mbrace ├«n nestric─âciune ┼či acest (trup) muritor s─â se ├«mbrace ├«n nemurire.ÔÇŁ

At├óta timp c├ót fiin╚Ťele umane nu aleg acest lucru ca scop al vie╚Ťii lor, astfel ├«nc├ót sufletul originar s─â poat─â fi regenerat din atomul primordial, at├óta timp c├ót prefer─â s─â se cufunde ├«n dorin╚Ťele egoului, vor deveni din ce ├«n ce mai str├óns legate de puterile acestei lumi. Vie╚Ťile lor vor intra ├«n conflict cu Via╚Ťa

universală și vor continua să fie conduși de puterile care, în trecutul îndepărtat, au dus la Cădere.

Numai atunci c├ónd o fiin╚Ť─â uman─â ├«ncepe s─â tr─âiasc─â ├«ntr-un mod care este ├«n armonie cu formula alchimic─â divin─â, microcosmosul este eliberat de lan╚Ťurile sale. Chiar ╚Öi cel mai mic efort f─âcut de fiin╚Ťa-eu de a renun╚Ťa la men╚Ťinerea sa invoc─â ├«ntotdeauna un r─âspuns din partea atomului primordial. Dac─â fiul face chiar ╚Öi un pas pe calea ├«ntoarcerii, Tat─âl face doi pa╚Öi spre el.

├Äns─â, ceea ce se ├«nt├ómpl─â deseori, atunci c├ónd facem primele ├«ncerc─âri de a ne satisface nelini╚Ötea trezit─â ├«n noi de mi╚Öc─ârile atomului primordial, este c─â ├«ncerc─âm s─â facem acest lucru cu resursele ╚Öi energia egoului. C├ót de des ╚Öi c├ót de mult am ├«ncercat s─â facem ├«mbun─ât─â╚Ťiri ÔÇô at├ót ├«n propria noastr─â via╚Ť─â, c├ót ╚Öi ├«n societate ÔÇô ├«n acest fel! Eforturi ca acestea pot ╚Ťine oamenii ocupa╚Ťi toat─â via╚Ťa. Cu toate acestea, ├«n cele din urm─â, ele sunt doar o diversiune, deoarece at├óta timp c├ót egoul r─âm├óne pe tronul s─âu, legea contrariilor r─âm├óne ├«n vigoare ╚Öi schimbarea de durat─â nu se poate ├«nt├ómpla. Aceasta este o capcan─â de care to╚Ťi cei care caut─â Via╚Ťa originar─â ar trebui s─â fie pe deplin con╚Ötien╚Ťi. Eforturile care nu se bazeaz─â pe planul ╚Öi energia atomului primordial nu pot duce niciodat─â la Via╚Ť─â ├«n adev─âratul ei sens. ├Än cel mai bun caz, ele pot duce la o imitare a Vie╚Ťii, ├«n timp ce existen╚Ťa p─âm├ónteasc─â, egocentric─â, r─âm├óne ├«nc─â intact─â. Ceea ce este muritor nu poate deveni nemuritor.

A╚Öadar, restaurarea purt─âtorului de lumin─â c─âzut ÔÇô ÔÇ×Arta Regal─â a Construc╚ŤieiÔÇŁ ÔÇô nu este o dezvoltare p─âm├ónteasc─â, ci spiritual─â. De aceea trebuie s─â ├«nceap─â ├«ntotdeauna cu Spiritul, prezent ├«n atomul sc├ónteie de Spirit. Acest elixir de aur p─âstrat ├«n nucleul microcosmosului este singura energie care poate transforma plumbul naturii ├«n aurul Spiritului. C├ónd atomul primordial este activat, energia sa poate radia ├«n ├«ntregul sistem uman, schimb├ónd ╚Öi transmut├ónd ├«ntregul corp, celul─â cu celul─â.

Acesta a fost scopul adev─âratului alchimist medieval. Alchimia pur─â este o ╚Ötiin╚Ť─â sacr─â din vechime. Alchimistul adev─ârat nu este preocupat de fabricarea aurului p─âm├óntesc sau de extinderea vie╚Ťii pe P─âm├ónt. Mai degrab─â, el este preocupat de baza spiritual─â a procesului de rena╚Ötere din Ap─â ╚Öi Spirit despre care Christos i-a vorbit lui Nicodim.

Ceea ce vrem s─â ├«n╚Ťelege╚Ťi este c─â rena╚Öterea nu este ceva abstract, sau o stare de emo╚Ťie religioas─â. Este un proces organic ├«n care structura sistemului personalit─â╚Ťii ╚Öi a microcosmosului este complet re├«nnoit─â. Deci, ne-am putea ├«ntreba, care sunt rezultatele sale ├«n organism?

Pentru a r─âspunde la aceast─â ├«ntrebare, trebuie s─â ne amintim c─â exist─â dou─â c├ómpuri electromagnetice: cel al dialecticii, domeniul nostru de via╚Ť─â, ╚Öi cel al Spiritului, c├ómpul de via╚Ť─â divin. Acest c├ómp de via╚Ť─â divin radiaz─â patru raze, care uneori sunt numite ÔÇ×cele patru alimente sfinteÔÇŁ, ÔÇ×ManaÔÇŁ sau ÔÇ×PranaÔÇŁ. Aceste patru raze formeaz─â, hr─ânesc ╚Öi ├«ntre╚Ťin crea╚Ťiile Spiritului.

Ele constituie, de asemenea, substan╚Ťa originar─â de via╚Ť─â din care este construit c├ómpul de via╚Ť─â divin. ├Än mod clar, aceea╚Öi substan╚Ť─â trebuie folosit─â ╚Öi pentru regenerarea Microcosmosului originar, Adev─ârata Fiin╚Ť─â Uman─â.

Impulsul nostru de a c─âuta valori mai ├«nalte provine, f─âr─â s─â ╚Ötim, din atomul primordial, care t├ónje╚Öte dup─â hrana celor patru alimente sfinte. ├Än cele din urm─â, c├ónd condi╚Ťiile psihologice sunt potrivite, impulsul nostru de a c─âuta ne va aduce ├«n contact cu un c├ómp de for╚Ť─â ├«n care sunt concentrate cele patru alimente sfinte. Scopul ╚ścolii Spirituale este s─â men╚Ťin─â un astfel de c├ómp de for╚Ť─â. Intrarea ├«n contact cu un c├ómp de for╚Ť─â de acest fel provoac─â ├«ntotdeauna o reac╚Ťie vizibil─â, chiar dac─â s-ar putea s─â nu realiz─âm ├«ntotdeauna ce o cauzeaz─â sau s─â putem ├«nc─â experimenta con╚Ötient puterile divine. Dac─â reac╚Ťia noastr─â la c├ómpul de putere este pozitiv─â, vom dori s─â particip─âm la el ╚Öi vom face tot ce putem pentru a permite ca acest lucru s─â se ├«nt├ómple.

Apoi, cu c├ót ne conect─âm mai str├óns ╚Öi mai con╚Ötient cu acel c├ómp de for╚Ť─â, cu at├ót atomul sc├ónteie de Spirit din noi va putea respira mai liber ╚Öi mai puternic. Acest lucru va permite ├«nceperea procesului de schimbare fundamental─â. Prin atomul sc├ónteie de Spirit trezit, cele patru alimente sfinte vor ├«ncepe s─â circule ├«n sistemul nostru ╚Öi rezultatul va fi c─â sistemul nostru endocrin va ├«ncepe s─â reac╚Ťioneze. Prima etap─â a acestui proces este o activare sporit─â a glandei timus, situat─â ├«n spatele sternului. Timusul emite o

substan╚Ť─â nou─â ├«n s├ónge ╚Öi prin aceasta g├óndurile, dorin╚Ťele ╚Öi ac╚Ťiunile noastre ├«ncep s─â se ├«ncarce, ├«ncetul cu ├«ncetul, cu un nou tip de energie.

Aceast─â prim─â atingere, ├«ns─â, nu are ├«nc─â niciun rezultat de durat─â, deoarece sistemul ficat-splin─â i se opune, neutraliz├ónd ╚Öi evacu├ónd hormonul timusului. A╚Öa c─â la ├«nceput pare adesea ca ╚Öi cum c─âut─âtorul este aceea╚Öi fiin╚Ť─â uman─â natural─â ca ├«nainte. Dar, pe m─âsur─â ce contactul cu c├ómpul de for╚Ť─â continu─â, sistemul endocrin devine din ce ├«n ce mai receptiv la cele patru alimente sfinte, p├ón─â c├ónd ├«n cele din urm─â efectele lor sunt ancorate ├«n sistemul endocrin ╚Öi, prin urmare, ├«n s├ónge ╚Öi se pot r─âsp├óndi ├«n tot corpul. Capul, inima ╚Öi s├óngele sunt acum ├«nc─ârcate cu acest nou elixir care a fost numit ÔÇ×remediul supremÔÇŁ de c─âtre predecesorii no╚Ötri pe cale. Aceasta este ceea ce se ├«n╚Ťelege prin ÔÇ×puterea Spiritului Sf├óntÔÇŁ, care hr─âne╚Öte Noul Suflet ╚Öi face totul ├«ntreg, sf├ónt, sfin╚Ťit. Deci aceste procese nu sunt abstracte, sau pur filozofice sau mistice. Ele se exprim─â ├«n mod concret ├«n procesele de via╚Ť─â ale corpului. Pute╚Ťi citi mai multe despre aceastea mai detaliat ├«n cartea, Omul Nou care vine, de Jan van Rijckenborgh.

╚ścoala Spiritual─â ├«╚Öi propune s─â realizeze aceast─â lucrare cu elevii s─âi. Ea nu se opre╚Öte la reflec╚Ťia mistic─â asupra c├ómpului originar al vie╚Ťii divine, pentru c─â doar acest lucru nu ne-ar ajuta s─â intr─âm ├«n el. Cel mai important lucru pentru elevii ╚ścolii Spirituale este ac╚Ťiunea ÔÇô ac╚Ťiunea care duce la rena╚Öterea sufletului, pentru c─â Noul Suflet este cel care poate intra ╚Öi locui efectiv ├«n c├ómpul vie╚Ťii divine. Dac─â nu ne oprim doar la reflectare asupra

C─âii, ci o urm─âm, ne vom schimba, chiar de la ├«nceput, ├«n ceea ce prive╚Öte sufletul ╚Öi corpul. C─âci scopul C─âii este atingerea unei existen╚Ťe total diferite.

Procesele fizice de transmutare pe care le-am tot explicat sunt fundamentul necesar pentru procesul de transfigurare. De aceea, ╚ścoala Spiritual─â subliniaz─â faptul c─â transfigurarea nu poate fi ├«nceput─â dec├ót pe aceast─â parte a v─âlului mor╚Ťii, ├«n timp ce ├«nc─â avem un corp fizic. Personalitatea din aceast─â natur─â ÔÇô cu corpul s─âu fizic ÔÇô este necesar─â pentru a permite ├«nceperea procesului.

Procesul de transfigurare are mult mai multe aspecte dec├ót pot fi tratate ├«ntr-o explorare ca aceasta. Cu toate acestea, mai exist─â un aspect despre care am dori s─â vorbim. Dac─â, prin percep╚Ťie ╚Öi predare de sine, Gnoza poate deveni activ─â ├«ntr-un elev al ╚ścolii Spirituale, unitatea dintre cap ╚Öi inim─â, care a fost rupt─â de C─âdere, va fi restaurat─â.

├Än ordinea originar─â, natura divin─â, func╚Ťia capului era de a reflecta lumina emanat─â de atomul primordial din inim─â. Totu╚Öi mai exist─â un alt aspect despre care am dori s─â vorbim, C─âderea s-a ├«nt├ómplat pentru c─â purt─âtorul de lumin─â, capul, a vrut s─â devin─â lumina ├«ns─â╚Öi, ├«n loc s─â o reflecte. Aceasta a provocat o bre╚Ö─â ├«ntre cap ╚Öi inim─â, iar lumina divin─â nu a mai putut fi asimilat─â. Acesta este adev─âratul sens din spatele pove╚Ötii biblice despre C─âderea lui Lucifer, pentru c─â numele Lucifer ├«nseamn─â ÔÇ×purt─âtor de lumin─âÔÇŁ.

Deci, este de ├«n╚Ťeles c─â primul pas pe calea ├«ntoarcerii va trebui s─â fie restabilirea unit─â╚Ťii dintre cap ╚Öi inim─â. Odat─â ce aceast─â condi╚Ťie prealabil─â pentru regenerare a fost ├«ndeplinit─â, noua putere creatoare ╚Öi inspiratoare a Gnozei va curge ├«n ├«ntregul sistem nervos p├ón─â c├ónd ├«n cele din urm─â ajunge ├«n plexul sacral, care este guvernat de subcon╚Ötient. ├Än subcon╚Ötient sunt stocate toate experien╚Ťele karmice ╚Öi ale con╚Ötiin╚Ťei personale. Prin afluxul de energie gnostic─â, subcon╚Ötientul este adus ├«ntr-o nou─â stare, prin care str├ónsoarea karmei este sl─âbit─â ╚Öi ├«n cele din urm─â neutralizat─â.

În acest fel se transformă plexul sacral. Acest focus devine acum poarta de acces către reînnoirea întregului microcosmos. Odată ce puterea Gnozei a realizat această transformare, aceasta merge în sus către sanctuarul principal pentru a continua procesul alchimic. Apoi elevul începe să-și vadă din ce în ce mai clar sarcina.

Am ├«ncercat s─â oferim o imagine de baz─â a modului ├«n care circul─â puterea gnostic─â, care sper─âm c─â v─â va fi dat o idee despre motivul pentru care ÔÇ×plexul sacralÔÇŁ este numit ÔÇ×plexul sf├óntÔÇŁ. C─âci, dac─â aceast─â poart─â este deschis─â cu succes, puterea gnostic─â admis─â poate dezvolta mult mai rapid noul corp sufletesc, astfel ├«nc├ót s─â devin─â din ce ├«n ce mai structurat ╚Öi mai viu. ╚śi cu uimire vom vedea ├«ntr-o zi miracolul: un nou sistem de personalitate a luat fiin╚Ť─â, care coexist─â cu vechiul, dar este total independent de acesta ÔÇô un sistem de personalitate care este ├«n lume, dar nu din aceast─â lume.

Dacă începem cu construirea acestui nou sistem de personalitate, a acestui nou Templu, dacă punem prima piatră, vom fi francmasoni în adevăratul sens al cuvântului. Pavel spune despre aceasta în I Corinteni 15:

ÔÇ×Se seam─ân─â (trupul) ├«ntru stric─âciune, ├«nviaz─â ├«ntru nestric─âciune; Se seam─ân─â ├«ntru necinste, ├«nviaz─â ├«ntru slav─â,
Se seamănă întru slăbiciune, înviază întru putere;
Se seamănă trup firesc, înviază trup duhovnicesc.

Dac─â este trup firesc, este ┼či trup duhovnicesc.ÔÇŁ

Jan van Rijckenborgh scrie în volumul 4 din Gnoza Egipteană și chemarea ei în Prezentul Etern:

ÔÇ×A╚Öadar, acum pute╚Ťi vedea cum Dumnezeu poate s─â preia ├«ntregul sistem al naturii mor╚Ťii din voi ╚Öi s─â-l aduc─â la rena╚Ötere, astfel ├«nc├ót temporalul s─â fie ├«nghi╚Ťit de etern. Figura natural─â apar╚Ťine lumii timpului, este supus─â timpului, dar figura Sufletului este supus─â for╚Ťelor cere╚Öti ╚Öi, prin urmare, st─â ├«n eternitate. Deci timpul este dizolvat ├«n ve╚Önicie ╚Öi moartea este biruit─â prin manifestarea corpului Sufletului.ÔÇŁ