Calea gnostic─â a Rozacrucii
O introducere în 12 explorări

V─â ur─âm bun venit la aceast─â Introducere ├«n Calea Gnostic─â a Rozacrucii de Aur, o oportunitate de a explora ╚Öi discuta despre ├«nv─â╚Ť─âturile universale ├«mp─ârt─â╚Öite de ╚ścoala Rozacrucii de Aur ╚Öi calea pe care o urmeaz─â elevii s─âi.

Po╚Ťi urm─âri aceste explor─âri acum ├«n ritmul t─âu ╚Öi la momentul care ╚Ťi se potrive╚Öte. V─â rug─âm s─â ne contacta╚Ťi pentru ├«ntreb─âri ╚Öi sunte╚Ťi binevenit s─â v─â al─âtura╚Ťi activit─â╚Ťilor noastre pentru membrii din ├«ntreaga lume!

Suntem aici pentru tine ╚Öi ├«╚Ťi dorim o c─âl─âtorie bun─â!

Partea a 7 a: Cateva linii directoare practice – Endura

├Än ultima noastr─â explorare, am explicat modul ├«n care personalitatea poate contribui la eliberarea microcosmosului. Toate organele corpului ÔÇô ├«n special s├óngele ÔÇô au ╚Öi alte func╚Ťii pe l├óng─â cele biologice. C├ónd noi, ca personalit─â╚Ťi, ne recunoa╚Ötem ╚Öi ne accept─âm sarcina, aceste func╚Ťii suplimentare ale vehiculelor noastre corporale ne ajut─â s─â cooper─âm con╚Ötient ├«n procesul de restaurare a adev─âratei Fiin╚Ťe Umane.

Procesele metabolice care au loc ├«n corpul nostru sunt, de asemenea, implicate ├«n procesul de schimbare fundamental─â. Fiecare intui╚Ťie, fiecare pas ├«nainte, ├«nseamn─â o schimbare a caracteristicilor ascunse ale anumitor organe. ├Än acest fel, fiin╚Ťa auric─â se schimb─â ╚Öi ea, iar microcosmosul devine din ce ├«n ce mai receptiv la for╚Ťele care vor duce ├«n cele din urm─â la rena╚Öterea sufletului.

Dar, trebuie s─â ne amintim c─â nu personalitatea cvadrupl─â cu sufletul ei p─âm├óntesc va fi spiritualizat─â. Nu va deveni adev─ârata Fiin╚Ť─â Uman─â ╚Öi nici nu va intra ├«n lumea divin─â. Acest lucru este imposibil, deoarece, ÔÇ×carnea ╚Öi s├óngele nu pot mo╚Öteni lumea SpirituluiÔÇŁ. Deci, dac─â Evanghelia spune c─â fiin╚Ťa uman─â trebuie s─â renasc─â ÔÇ×din ap─â ╚Öi din SpiritÔÇŁ, atunci nu se refer─â la fiin╚Ťa-eu, ci la Fiin╚Ťa Uman─â originar─â, n─âscut─â din atomul primordial ╚Öi locuind ├«n mijlocul unui firmament microcosmic restaurat la starea sa originar─â, divin─â.

Este sarcina personalit─â╚Ťii s─â permit─â ├«nceperea procesului de schimbare fundamental─â, s─â coopereze cu el ╚Öi, ├«n acest fel, s─â elibereze calea pentru re├«nnoirea microcosmosului. ╚śi, de╚Öi personalitatea este limitat─â ├«ntr-o oarecare m─âsur─â de fiin╚Ťa auric─â, noua sa perspectiv─â asupra planului divin elibereaz─â suficiente resurse pentru ca ea s─â poat─â ├«ncepe aceast─â sarcin─â. Dac─â po╚Ťi ├«n╚Ťelege ╚Öi accepta aceast─â sarcin─â ÔÇô care este ╚Öi sarcina ta ÔÇô atunci se pot ├«n╚Ťelege consecin╚Ťele fundamentale ale acestui proces, deoarece esen╚Ťial pentru un Rozacrucian este s─â-╚Öi foloseasc─â perspicacitatea ╚Öi s─â o ├«mbine cu ac╚Ťiunea. De prea multe ori, ├«n via╚Ťa obi╚Önuit─â, exist─â o pr─âpastie larg─â ├«ntre teorie ╚Öi practic─â, ├«ntre percep╚Ťie ╚Öi actualizare. Aceasta este una dintre caracteristicile existen╚Ťei p─âm├ónte╚Öti. Dar pe calea c─âtre via╚Ťa originar─â, o astfel de pr─âpastie nu poate ╚Öi nu trebuie s─â existe. Intui╚Ťia singur─â, de╚Öi un ├«nceput necesar, nu este suficient─â. Perspicacitatea trebuie transformat─â ├«n realitate, prin ac╚Ťiune. Atitudinile ╚Öi comportamentul nostru, ├«ntreaga noastr─â stare interioar─â ╚Öi

exterioar─â, trebuie aduse ├«n armonie cu cuno╚Ötin╚Ťele dob├óndite. Aceasta este calea transfigur─ârii.

Cum putem urma acest drum? Prin ├«ntoarcerea fundamental─â, prin neutralizarea naturii noastre p─âm├ónte╚Öti. Pentru a realiza acest lucru, trebuie s─â v─â elibera╚Ťi g├óndurile ╚Öi sentimentele de orientarea lor centrat─â pe eu ╚Öi s─â le ├«ndrepta╚Ťi c─âtre Cel─âlalt din voi. Acesta trebuie s─â fie singurul t─âu obiectiv. Clip─â de clip─â, orice faci sau te ab╚Ťii de la a face, ar trebui s─â fie plasat ├«n aceast─â lumin─â ╚Öi, dac─â este necesar, modificat. ╚śi, chiar la ├«nceputul acestui drum, exist─â anumite schimb─âri de baz─â pe care le po╚Ťi face ├«n via╚Ťa ta, care ├«╚Ťi vor fi de mare ajutor.

├Än primul r├ónd, dieta ta poate fi adaptat─â nevoilor traseului. S├óngele ÔÇô at├ót de important ├«n procesul de eliberare ÔÇô este foarte influen╚Ťat de alimentele pe care le inger─âm ╚Öi de for╚Ťele pe care le con╚Ťin. Prin for╚Ťe, nu ne referim doar la vitamine. M├óncarea poart─â alte influen╚Ťe, mai subtile, care pot avea un efect asupra modului ├«n care g├ónde╚Öti ╚Öi sim╚Ťi; le numim eteri. A╚Öa c─â dieta ta poate afecta m─âsura ├«n care e╚Öti capabil s─â ╚Ťinte╚Öti scopul eliberator, c─âci tot ceea ce influen╚Ťeaz─â s├óngele, influen╚Ťeaz─â ├«ntreaga fiin╚Ť─â uman─â. Aceasta este o lege fundamental─â a vie╚Ťii. S├óngele este o component─â a sufletului fiin╚Ťei umane.

Desigur, nu ne referim la faptul că dieta, în sine, este eliberatoare. Este doar o chestiune de a face tot posibilul pentru a vă asigura că, corpul rămâne un

instrument utilizabil pe cale. Prin urmare, este logic s─â alege╚Ťi alimente care s─â nu d─âuneze s├óngelui ╚Öi care s─â sus╚Ťin─â organismul. Aceasta ├«nseamn─â, printre altele, c─â este de preferat s─â nu consum─âm carne, nu numai din motive etice, ci ╚Öi pentru c─â s├óngele animal ╚Öi acidul uric con╚Ťin for╚Ťe eterice ╚Öi astrale care, atunci c├ónd sunt admise ├«n s├óngele nostru prin sistemul digestiv, ne leag─â de p─âm├ónt ╚Öi interfereaz─â cu capacitatea noastr─â de a discerne adev─ârul despre motivul pentru care suntem aici pe acest p─âm├ónt ╚Öi ce trebuie s─â facem pentru ca eliberarea s─â devin─â posibil─â.

A╚Öadar, dieta cuiva care dore╚Öte s─â urmeze calea eliber─ârii ar trebui s─â fie compus─â din fructe, legume ╚Öi alte plante comestibile, anumite ierburi ╚Öi produse ale animalelor erbivore vii. O diet─â exclusiv cu alimente crude nu se recomand─â, din cauza sensibilit─â╚Ťii excesive pe care aceasta o poate crea. Cu toate acestea, dincolo de aceste linii directoare de baz─â, Rozacrucea de Aur nu stabile╚Öte nicio regul─â detaliat─â, pentru c─â dieta ta ar trebui s─â fie adaptat─â climatului ├«n care locuie╚Öti ╚Öi nevoilor tale individuale. O persoan─â, de exemplu, poate avea nevoie de mai multe proteine, carbohidra╚Ťi, gr─âsimi sau s─âruri minerale dec├ót alta.

Exist─â ╚Öi alte modific─âri simple pe care le putem face stilului nostru de via╚Ť─â, care ne vor ajuta foarte mult dac─â dorim s─â urm─âm calea. De exemplu, cel mai bine este s─â evita╚Ťi alcoolul, nicotina, narcoticele ╚Öi tranchilizantele. Este bine cunoscut faptul c─â alcoolul atenueaz─â capacitatea de a ra╚Ťiona. Dar chiar ╚Öi cea mai mic─â doz─â are, de asemenea, un efect puternic asupra

glandelor pineale ╚Öi pituitare. Aceste efecte negative asupra con╚Ötiin╚Ťei, la r├óndul lor, ne fac susceptibili la tot felul de for╚Ťe ╚Öi influen╚Ťe negative. Nicotina accelereaz─â procesele de degenerare din corpul eteric. Sistemele respirator ╚Öi circulator, creierul ╚Öi nervii sunt, de asemenea, subminate. Nicotina este, de asemenea, un iritant pentru nervi, ceea ce face emo╚Ťiile noastre mai explozive ╚Öi mai greu de reglat. Efectele narcoticelor ╚Öi tranchilizantelor seam─ân─â cu cele ale nicotinei ╚Öi alcoolului. ├Än plus, trebuie subliniat c─â narcoticele nu pot permite niciodat─â accesul ├«n c├ómpul vie╚Ťii divine. Doar ├«ntoarcerea fundamental─â ╚Öi perseveren╚Ťa constant─â ├«n a urma calea eliber─ârii pot face acest lucru.

Medicamentele sintetice ╚Öi aditivii alimentari pot avea, de asemenea, influen╚Ťe d─âun─âtoare, deoarece genereaz─â dezumanizarea corpului eteric. Aceasta ├«nseamn─â c─â, corpul eteric ├«╚Öi pierde vibra╚Ťia individual─â ╚Öi devine din ce ├«n ce mai pu╚Ťin distinct de c├ómpul eteric general al P─âm├óntului. ├Än acest fel, procesul de cristalizare este foarte mult accelerat. Aspectul mineral devine prioritar ├«n sistem, iar nadirul materialit─â╚Ťii este atins.

Un alt aspect este c─â elevii Rozacrucii de Aur nu poart─â blan─â sau pene. ├Än afar─â de considerentele etice, exist─â ╚Öi un motiv spiritual pentru aceasta. P─ârul de animale (╚Öi p─ârul uman, de asemenea) are un c├ómp de radia╚Ťie magnetic caracteristic care atrage sau respinge. P─ârul bine conservat p─âstreaz─â ├«nc─â aceast─â abilitate, chiar ╚Öi dup─â ce animalul este mort. Deci,

atunci c├ónd ne ├«mbr─âc─âm ├«n piele de animale, suntem afecta╚Ťi de c├ómpul de radia╚Ťie al animalului respectiv.

Spa╚Ťiul nu ne permite s─â spunem mai multe despre aceste probleme momentan, dar vorbind cu elevii ╚Öi citind literatura ╚ścolii cu siguran╚Ť─â vei putea afla tot ce trebuie s─â ╚Ötii. Un punct cheie de re╚Ťinut, totu╚Öi, este c─â sugestiile date ├«n aceast─â explorare sunt cu adev─ârat utile doar dac─â fac parte din ├«ntregul proces de a urma calea eliber─ârii. Ca scopuri ├«n sine, ele nu sunt capabile s─â elibereze fiin╚Ťele umane de materie. De╚Öi sunt cu siguran╚Ť─â importante, motivele noastre ra╚Ťionale, morale ╚Öi etice pentru schimb─âri ale stilului de via╚Ť─â, cum ar fi vegetarianismul, nu sunt suficiente. De asemenea, trebuie s─â avem motive spirituale pentru c─â, at├óta timp c├ót Fiin╚Ťa Uman─â originar─â, divin─â, nu a ren─âscut ├«n microcosmos, r─âm├ónem ├«ntr-o stare fundamental─â bolnav─â, pe care nimic altceva nu o poate vindeca. Ceea ce trebuie s─â ├«n╚Ťelegem este c─â o abordare ra╚Ťional─â ╚Öi moral─â a vie╚Ťii, acord├ónd aten╚Ťia cuvenit─â principiilor umane, este cu siguran╚Ť─â necesar─â. Dac─â, ├«ns─â, noi facem din aceste lucruri, ╚Öi nu din Spirit, scopul central al vie╚Ťii noastre, atunci legea dialecticii ne va ar─âta c─â totul este iluzoriu.

A╚Öa c─â, ar trebui s─â alegem o abordare care elimin─â cauza principal─â a tuturor problemelor noastre: neutralizarea eului, predarea sinelui c─âtre natura divin─â. At├óta timp c├ót nu dorim, sau nu putem accepta acest proces, toate eforturile noastre de a ne ├«mbun─ât─â╚Ťi vie╚Ťile ╚Öi lumea vor avea ca

rezultat doar schimbarea unei probleme cu alta. Grani╚Ťele dialecticii nu vor fi dep─â╚Öite.

Doar dac─â ├«n╚Ťelegi ╚Öi accep╚Ťi mai ├«nt├ói nevoia de a-╚Ťi preda fiin╚Ťa Celuilalt din tine, schimb─ârile stilului de via╚Ť─â pe care le-am discutat aici vor contribui la eliberarea microcosmosului t─âu. Nelini╚Ötea interioar─â care decurge din reamintire va fi atunci ├«n╚Ťeleas─â ╚Öi se va schimba ├«ntr-o dorin╚Ť─â de m├óntuire. ╚śi tocmai dorul este cel care atrage ╚Öi recep╚Ťioneaz─â for╚Ťele luminii gnostice ├«n microcosmosul t─âu. Cu ajutorul acelor for╚Ťe gnostice re├«nnoitoare, vei descoperi c─â po╚Ťi face aceste schimb─âri de baz─â ale stilului t─âu de via╚Ť─â ├«n mod destul de natural, f─âr─â a pune nicio presiune nejustificat─â asupra ta. ├Ä╚Ťi vei dori chiar s─â faci aceste modific─âri ╚Öi, de╚Öi s├óngelui t─âu ├«i poate lua ceva timp pentru a se adapta, cu siguran╚Ť─â o va face, dac─â este timpul potrivit. De fapt, suntem foarte con╚Ötien╚Ťi c─â aceste ajust─âri necesit─â timp, ╚Öi de aceea cei care decid s─â se al─âture ╚ścolii Spirituale petrec o perioad─â de preg─âtire, ca membri ai Aspectului 1.

Am explicat mai devreme c─â tu ÔÇô ca sistem de personalitate cvadruplu ÔÇô e╚Öti partea muritoare a microcosmosului t─âu ╚Öi c─â microcosmosul t─âu nu mai particip─â la natura divin─â. Microcosmosul t─âu se afl─â a╚Öadar sub controlul for╚Ťelor nondivine ╚Öi tu, la r├óndul t─âu, e╚Öti sub controlul microcosmosului t─âu. De fapt, tu ÔÇô ╚Öi tot ceea ce g├ónde╚Öti, sim╚Ťi, dore╚Öti ╚Öi faci ÔÇô e╚Öti produsul for╚Ťelor care opereaz─â ├«n microcosmosul t─âu; iar natura acestor for╚Ťe, a╚Öa cum am explicat mai devreme, este determinat─â de karma acumulat─â a

nenum─âratelor ├«ncarn─âri. Toate ac╚Ťiunile ╚Öi reac╚Ťiile personalit─â╚Ťilor anterioare din sistemul t─âu microcosmic sunt ├«nregistrate ├«n lipika acestuia, care ac╚Ťioneaz─â apoi ca un fel de filtru, atr─âg├ónd ceea ce este ├«n armonie cu ea ╚Öi resping├ónd ceea ce nu este. ├Än acest fel, lipika controleaz─â for╚Ťele care lucreaz─â ├«n microcosmosul t─âu, care la r├óndul lor determin─â tipul de persoan─â care e╚Öti.

Deci, dac─â personalitatea ta are caracteristici care ├«╚Ťi provoac─â durere (╚Öi orice fiin╚Ť─â uman─â le are), aceste caracteristici exist─â datorit─â naturii lipicii tale, care la r├óndul ei este determinat─â de trecutul t─âu microcosmic. Nu tu ai f─âcut aceste probleme; le-ai mo╚Ötenit. ╚śi e╚Öti limitat ├«n ceea ce po╚Ťi face pentru a le rezolva prin lipika ta, care admite ├«n microcosmosul t─âu doar acele for╚Ťe care sunt ├«n armonie cu ea. Deci, este ca ╚Öi cum ai fi ├«ntr-o ├«nchisoare, cu microcosmosul t─âu ca temnicer ╚Öi lipika ta definind natura lan╚Ťurilor tale.

Aceast─â situa╚Ťie este men╚Ťinut─â prin interac╚Ťiunea constant─â dintre lipika ╚Öi personalitate. Deci, at├óta timp c├ót orientarea personalit─â╚Ťii r─âm├óne centrat─â pe eu, at├óta timp c├ót personalitatea continu─â s─â cread─â c─â este Fiin╚Ťa Uman─â originar─â, c─â este scopul crea╚Ťiei, nu poate exista nicio posibilitate de a ie╚Öi din acest ciclu interminabil de prizonierat.

Dac─â adev─ârata Fiin╚Ť─â Uman─â se va dezvolta, focul men╚Ťinerii sinelui ╚Öi al egocentricit─â╚Ťii nu vor mai fi alimentate. Dac─â ├«n╚Ťelegi acest lucru, vei

recunoa╚Öte semnifica╚Ťia real─â din spatele cuvintelor lui Ioan Botez─âtorul: ÔÇ×ElÔÇŁ ÔÇô adev─ârata Fiin╚Ť─â Uman─â ÔÇô ÔÇ×trebuie s─â creasc─â, iar eu trebuie s─â m─â mic╚ÖorezÔÇŁ, ╚Öi al cuvintelor lui Christos: ÔÇ×Cel care vrea s─â-╚Öi piard─â via╚Ťa pentru mine, acela ╚Öi-o va p─âstraÔÇŁ ÔÇô cealalt─â via╚Ť─â.

Dac─â accep╚Ťi c─â propria con╚Ötiin╚Ť─â este separat─â fundamental de Dumnezeu, urm─âtorul pas este s─â ÔÇ×ie╚Öi ├«n de╚ÖertÔÇŁ, a╚Öa cum a f─âcut Ioan Botez─âtorul. Aceasta ├«nseamn─â s─â vezi via╚Ťa p─âm├ónteasc─â a╚Öa cum este ea, ╚Öi s─â te str─âduie╚Öti pentru ceea ce este ea. ├Änseamn─â c─â, pentru tine, via╚Ťa con╚Ötiin╚Ťei eu, o via╚Ť─â centrat─â pe obiectivele, dorin╚Ťele ╚Öi concep╚Ťiile egoului personal, devine un de╚Öert. Oricine vrea s─â ajung─â ├«n ╚Üara F─âg─âduin╚Ťei trebuie s─â c─âl─âtoreasc─â prin acest de╚Öert. Nu exist─â alt drum.

Un alt lucru de care trebuie s─â ne d─âm seama este c─â men╚Ťinerea am─âgirii eului uman are loc nu numai la nivel individual, microcosmic, ci ╚Öi la nivelul lumii ├«n general. Acest lucru face ╚Öi mai dificil pentru fiin╚Ťele umane s─â realizeze am─âgirea ├«n care ├«╚Öi duc existen╚Ťa sau s─â fac─â ceva constructiv pentru a se elibera de ea. S─â explic─âm.

Am men╚Ťionat deja c─â ├«n jurul microcosmosului exist─â un c├ómp de radia╚Ťii. Toate c├ómpurile noastre de radia╚Ťii microcosmice umane formeaz─â ├«mpreun─â un c├ómp de radia╚Ťii colectiv care cuprinde ├«ntregul P─âm├ónt. Acest nor colectiv este ├«nc─ârcat cu rezultatele iluziei umane. Este o ├«ncurc─âtur─â uria╚Ö─â de fire karmice, acumulate de-a lungul ├«ntregii istorii a vie╚Ťii umane. Precum sus,

a╚Öa ╚Öi jos. A╚Öa cum este microcosmosul, a╚Öa este ╚Öi macrocosmosul. Aceasta este o lege primordial─â. A╚Öa cum fiin╚Ťa auric─â ╚Öi personalitatea se sus╚Ťin ╚Öi se men╚Ťin una pe cealalt─â, tot a╚Öa acest c├ómp de radia╚Ťie colectiv ╚Öi microcosmosul care tr─âie╚Öte ├«n el se sus╚Ťin ╚Öi se men╚Ťin reciproc. Ele sunt interdependente.

Impulsurile ╚Öi for╚Ťele emanate de omenire sunt radiate ├«napoi de acest nor ├«ntr-o form─â concentrat─â. Fiin╚Ťele umane reac╚Ťioneaz─â apoi cu un comportament care intensific─â ╚Öi mai mult situa╚Ťia. ╚śi a╚Öa continu─â. Acest ciclu de evenimente se ├«nt├ómpl─â nu numai ├«n propria noastr─â fiin╚Ť─â interioar─â ÔÇô cu propriile noastre idei, g├ónduri, dorin╚Ťe, frici, etc, concentrate ╚Öi reflectate ├«napoi c─âtre noi de c─âtre fiin╚Ťa auric─â ÔÇô ci ╚Öi la nivel colectiv. ╚śi exist─â multe institu╚Ťii sociale ╚Öi evenimente de mas─â care ├«nt─âresc acest proces. Mass-media, ├«n special, func╚Ťioneaz─â ca un mijloc de concentrare a am─âgirii eului uman ╚Öi de a se asigura c─â este men╚Ťinut ╚Öi hr─ânit. ╚śi c├ónd fiin╚Ťele umane se las─â purtate de fervoarea unei mul╚Ťimi ÔÇô a╚Öa cum se ├«nt├ómpl─â la meciurile sportive, mitingurile ├«n mas─â ╚Öi, de asemenea, ├«n timpul conflictelor ╚Öi r─âzboiului, de exemplu ÔÇô atunci, de asemenea, iluziile individuale egocentrice sunt concentrate ├«ntr-un nor imens care ├«i poate conduce la un comportament extrem dec├ót ar fi experimentat-o vreodat─â singuri. Am─âgirea eului uman poate fi men╚Ťinut─â ╚Öi prin mijloace magice, de exemplu, ├«ncuraj├ónd mul╚Ťi oameni la care am─âgirea este ├«nc─â central─â, s─â repete anumite rug─âciuni ╚Öi mantre.

├Än toate aceste moduri, vibra╚Ťiile sunt radiate ├«n atmosfer─â, unde se combin─â pentru a forma concentr─âri enorme de for╚Ťe similare. Ace╚Öti nori de for╚Ťe combinate pot deveni at├ót de puternici ├«nc├ót ├«╚Öi asum─â con╚Ötiin╚Ťa ╚Öi inteligen╚Ťa proprie, astfel ├«nc├ót, ├«n toate inten╚Ťiile ╚Öi scopurile, ei devin de fapt ÔÇ×fiin╚ŤeÔÇŁ. Aceste fiin╚Ťe au fost ├«ntotdeauna descrise ├«n limbajul sacru, de exemplu, ca ÔÇ×eoni ╚Öi arhoniÔÇŁ, sau ÔÇ×principii ╚Öi puterile acestei lumiÔÇŁ sau, generaliz├ónd ÔÇ×prin╚Ťul acestei lumiÔÇŁ.

De aceea, este at├ót de dificil pentru fiin╚Ťele umane s─â g─âseasc─â ╚Öi s─â urmeze calea eliber─ârii. At├óta timp c├ót nu vedem prin am─âgirea men╚Ťinerii sinelui, suntem ╚Ťinu╚Ťi captivi de for╚Ťe aflate ├«n afara controlului nostru ╚Öi, ├«n general vorbind, dincolo de cunoa╚Öterea noastr─â. Prin dorin╚Ťele noastre egocentrice, g├óndirea, voin╚Ťa ╚Öi comportamentul, hr─ânim eonii, iar ei, la r├óndul lor, ne controleaz─â ╚Öi ne limiteaz─â la imaginea am─âgitoare asupra vie╚Ťii, astfel ├«nc├ót ei s─â poat─â fi hr─âni╚Ťi ├«n continuare.

Via╚Ťa ├«n men╚Ťinerea sinelui creeaz─â karma; acumuleaz─â datorii peste datorii, at├ót colectiv, c├ót ╚Öi individual. Practic, la fiecare nivel al vie╚Ťii, men╚Ťinerea este factorul dominant; ia mii de forme. Egoul personal ÔÇô atunci c├ónd este condus ├«ntr-un col╚Ť ÔÇô caut─â ├«ntotdeauna modalit─â╚Ťi de a-╚Öi ap─âra ╚Öi de a-╚Öi men╚Ťine am─âgirea fundamental─â. ╚śi dac─â egoul alege cultura, sau dob├óndirea de cuno╚Ötin╚Ťe, sau religia, sau politica, sau umanismul, sau exerci╚Ťiile oculte ╚Öi ezoterice, sau orice alt domeniu al efortului uman, prea des aceste lucruri sunt folosite doar ca mijloace de diminuare sau am├ónare a

suferin╚Ťei egoului, evit├ónd ├«n acela╚Öi timp s─â recunoasc─â cauza real─â a suferin╚Ťei, men╚Ťinerea.

├Än acest fel, fiin╚Ťele umane ├«n╚Ö─â╚Öi creeaz─â ÔÇ×blestemul eonilorÔÇŁ. Men╚Ťinerea noastr─â este ceea ce face posibil─â existen╚Ťa continu─â a acestor inteligen╚Ťe invizibile care ne guverneaz─â domeniul de via╚Ť─â. Deci nu are sens s─â ne pl├óngem de eoni, de parc─â am fi victimele lor neajutorate. Prin eforturile noastre de a ne men╚Ťine existen╚Ťa ├«n am─âgire, ajut─âm s─â hr─ânim eonii; refuz├ónd s─â accept─âm adev─âratul nostru loc ├«n microcosmos, ca slujitori ai Celuilalt divin din noi, le permitem eonilor s─â aib─â putere asupra noastr─â.

├Än acest fel, ne ├«nt─ârim propria stare de prizonierat ╚Öi pe cea a semenilor no╚Ötri. Dar, dup─â multe lec╚Ťii amare ├«nv─â╚Ťate ├«n ╚Öcoala experien╚Ťei, exist─â ╚Öansa ca noi s─â fim dispu╚Öi s─â vedem prin am─âgirea noastr─â ╚Öi s─â accept─âm ├«ntreaga amploare a acesteia. ╚śi atunci vom fi receptivi la o altfel de lec╚Ťie; putem ├«nv─â╚Ťa cum s─â tr─âim ├«ntr-un mod care va contribui la eliberarea microcosmosului. Atunci ce trebuie s─â facem?

├Än primul r├ónd, trebuie s─â ne retragem ├«n mod con╚Ötient din str├ónsoarea ÔÇ×for╚Ťelor ├«ntunericuluiÔÇŁ, ÔÇ×prin╚Ťul acestei lumiÔÇŁ. Putem face acest lucru prin diminuarea egocentrismului nostru. Acest lucru nu se realizeaz─â prin exaltarea mistic─â sau prin munca cu sine ├«ntr-o stare emo╚Ťional─â extatic─â ╚Öi nici ╚Ťes├ónd re╚Ťele intelectuale de g├óndire, ci doar realiz├ónd cu claritate c─â abordarea egocentric─â a vie╚Ťii este ancora prin care microcosmosul nostru

este ╚Ťinut legat de lumea dialectic─â. ╚śi dac─â men╚Ťinem clar aceast─â realizare ├«n fa╚Ťa con╚Ötiin╚Ťei noastre ╚Öi alegem, ├«n schimb, s─â-l facem pe Cel─âlalt din noi centrul vie╚Ťii ╚Öi al motiva╚Ťiei noastre, atunci treptat egocentrismul nostru ├«╚Öi va pierde o mare parte din for╚Ťa sa motrice. Treptat, eul va deveni t─âcut. Acesta este procesul pe care ├«l numim ÔÇ×enduraÔÇŁ ╚Öi pe care Pavel l-a numit ÔÇ×moartea zilnic─âÔÇŁ. ├Än acest proces, egocentrismul nostru se stinge prin ├«ntoarcerea noastr─â fundamental─â, ├«ndreptarea noastr─â c─âtre Gnoz─â. Dac─â ├«ncepem cu endura, Cel─âlalt din microcosmosul nostru se poate realiza ╚Öi rena╚Öte.

Dup─â ce ai citit acest lucru, s-ar putea s─â ├«╚Ťi imaginezi tot felul de dificult─â╚Ťi pe care le-ar putea cauza endura ├«n via╚Ťa personal─â. Dar, fii sigur, nu este a╚Öa. ├Än╚Ťeleg├ónd ╚Öi ├«nt─ârind dorin╚Ťa de m├óntuire care vine de la Cel─âlalt din tine, ├«i vei permite s─â atrag─â ├«n microcosmosul t─âu for╚Ťe care ├«╚Ťi vor schimba abordarea fa╚Ť─â de via╚Ť─â destul de lin ╚Öi armonios, f─âr─â a neglija niciuna dintre ├«ndatoririle specifice karmei tale ╚Öi nici existen╚Ťa ta ├«n sfera p─âm├ónteasc─â a vie╚Ťii.

De fapt, aceste for╚Ťe ajut─âtoare sunt indispensabile ╚Öi, f─âr─â ele, orice eforturi de dizolvare a eului sunt lipsite de sens. Mul╚Ťi oameni ├«ncearc─â, ├«ntr-adev─âr, tot felul de metode pentru a-╚Öi elimina egocentrismul, dar f─âr─â a face primul pas esen╚Ťial de a recunoa╚Öte prezen╚Ťa ├«n microcosmosul lor a Celuilalt divin ╚Öi nevoia ca El s─â creasc─â. ╚śi f─âr─â aceast─â recunoa╚Ötere, toate aceste metode de demolare a eului nu vor duce dec├ót la ├«nt─ârirea lui, ╚Öi la moduri mai

subtile de a se exprima. Cu toate acestea, odat─â ce ai decis s─â ├«╚Ťi cure╚Ťi microcosmosul de tot ceea ce nu este divin, astfel ├«nc├ót Cel─âlalt pur ╚Öi divin s─â tr─âiasc─â, for╚Ťele ajut─âtoare ale Gnozei vor fi inevitabil atrase ├«n sistemul t─âu de ├«nsu╚Öi Cel─âlalt. Atunci nu trebuie s─â te g├ónde╚Öti niciodat─â c─â lucrarea interioar─â de purificare pe care dore╚Öti s─â o ├«ntreprinzi va fi f─âr─â ajutor. Vei fi ├«ntotdeauna ajutat de Gnoz─â ╚Öi, ├«n for╚Ťa ei, vei reu╚Öi.

Lumina pranic─â originar─â, care eman─â din Gnoz─â, ├«╚Ťi este pus─â la dispozi╚Ťie, astfel ├«nc├ót s─â po╚Ťi face acest pas, altfel imposibil, cu succes, cu condi╚Ťia s─â ├«l dore╚Öti sincer. Deci, endura nu se ├«mpline╚Öte ├«n puterea eului, ci ├«n puterea Gnozei, sau, ├«n puterea lui ÔÇ×Christos ├«n tineÔÇŁ. Christos este puterea ÔÇ×f─âr─â de care nu putem face nimicÔÇŁ, puterea care ├«╚Ťi cere: ÔÇ×vinde tot ce ai ╚Öi urmez─â- M─âÔÇŁ.

Dac─â ├«ncepi s─â urmezi calea endurei, vei ├«ncepe purificarea microcosmosului t─âu ╚Öi, ├«n acela╚Öi timp, vei contribui la purificarea macrocosmosului, pentru c─â vei contribui la sl─âbirea influen╚Ťelor nesfinte ale eonilor exercitate asupra semenilor t─âi. Mul╚Ťi oameni t├ónjesc s─â poat─â ierta ╚Öi s─â-╚Öi ajute semenii ├«ntr- un mod autentic, de durat─â. Dac─â ├«ncepi cu Endura, po╚Ťi realiza acest lucru. Vei ÔÇ×elimina cauzaÔÇŁ. ╚śi acum, poate, pute╚Ťi ├«n╚Ťelege cuvintele din Rug─âciunea Tat─âl Nostru: ÔÇ×Iart─â-ne nou─â datoriile, a╚Öa cum noi ne iert─âm datorniciiÔÇŁ. Dac─â ├«n╚Ťelegi nevoia endurei ╚Öi ai curajul s─â accep╚Ťi consecin╚Ťele, calea transfigur─ârii ├«╚Ťi va r─âm├óne deschis─â. Atunci cerin╚Ťele acestei c─âi ╚Ťi se vor p─ârea destul de naturale, iar punerea lor ├«n practic─â va fi simpl─â.